rentevent black
MAGAZIN
Tips and Insperations

הפקת אירועי חברה – כיצד לעשות זאת נכון?

Share on facebook

תחום משאבי האנוש במחוזותינו בארץ עולה פורח, כאשר קיימת הבנה ברורה של מובילי דעה, מנכ”לים ובעלי חברות כי קיים קשר ישיר בין שביעות רצון העובד וראייתו את החברה, לתפקודו הישיר והעקיף ולתפוקות שלו.

אירועי חברה הם כלי הטומן בחובו יתרונות רבים לעובדים ולארגון גם יחד. במסגרת אירוע המתקיים מחוץ לשעות העבודה (או על חשבונן) ובמיקום חיצוני, העובדים זוכים לאווירה משחררת ומגבשת, שבירת “דיסטנס” בין בעלי תפקידים ועמדות בארגון, חיבור בלתי אמצעי לארגון, קבלת מסרים וערך מוסף, הוקרה והערכה. על מנת לייצר את כל אלו היטב, יש לתכנן בקפידה את האירוע על כל פרט שבו, לחוויה מהנה של כל המשתתפים והשגת מטרות האירוע בהיבט הארגוני והחברתי.

הגדרת מטרות האירוע

ההנאה מהאירוע היא חשובה ומהווה יעד, כמו גם מטרה משנית, לצד מטרות נוספות שיוגדרו על ידי הנהלת החברה. לעתים מטרת האירוע תהיה גיבוש והנאה בלבד ולעתים תשלב מטרות כגון הנעה לעמידה ביעדים, הנחלת שינוי ארגוני צפוי או טיפול בבעיות מתחום משאבי האנוש דוגמת תחלופת עובדים גבוהה, תסכול וקושי בהתמודדות בשוק תחרותי ועוד.

הגדרת המטרה תסייע בבחירת המיקום, המועד ואופי האירוע – אירועים המצריכים נשיאת נאומים, העברת מידע ומצגות יחייבו מיקום מסודר התומך טכנולוגית בצרכים הללו, ואילו אירוע גיבוש יכול להתקיים בחיק הטבע, בפעילות אתגרית או ספורטיבית.

נוכחות חובה? לא בהכרח…

מנהלים ובכירים בחברות וארגונים שונים נוכחים לדעת כי לא תמיד קל לגייס את העובדים המשקיעים ממרצם ומזמנם במקום העבודה, להקדיש משעות הפנאי שלהם לטובת גיבוש והתחככות בצמרת הארגון. אחת האפשרויות להתמודד עם הקושי הוא לקיים אירוע במסגרת שעות פעילות הארגון, במידה וניתן. במידה ושגרת העבודה אינה מאפשרת זאת, מומלץ ליצור אירוע שיכלול ערך מוסף והנאה לעובדים, לשלב הוקרה והערכה וליצור אווירת נתינה מן הארגון לעובדים.

חשוב מאוד גם לנסות ולהתאים את סוג האירוע והתכנים לעובדים ולהימנע מיצירת אי נוחות כזו או אחרת, כך לדוגמא במקרה של אירוע חברה המתקיים בחוף הים/בריכת שחיה בארגון המעסיק עובדים דתיים מכל המגזרים או למשל אירועי אקסטרים היכולים להרתיע חלק מן העובדים וכו’. בכל מקרה נכון לרתום את העובדים לשתף פעולה ממקום של רצון והתלהבות ולא ממקום מחייב.

בחירת המקום המתאים!

אחד הדברים החשובים בארגון והפקת אירוע שכזה הוא כמובן בחירת מקום מתאים לאירועי חברה – כדאי מן הסתם להביא בחשבון את המיקום הגאוגרפי של האירוע ביחס לאזור המגורים של מרבית העובדים, אולם בעידן גלובאלי בו ארגונים מעסיקים עובדים בסניפים ויחידות שרות בכל רחבי הארץ, ולעיתים גם בחו”ל, פעמים רבות המיקום נבחר בזכות יתרונותיו האחרים וללא תלות גאוגרפית.

כך למשל באירועי חברה גדולים מומלץ לבחור במקום המשדר מסרים של עוצמה והצלחה, לוקיישן המורגל באירוח אירועי חברה ויודע לספק מענה שירותי, טכני ומקצועי לצרכים הייחודיים של אירועים ארגוניים, ולהקפיד כמובן למתג את האירוע בהתאם למיתוג הארגון. כדאי לבחור במקום גדול מספיק שיאפשר שילוב בין פעילות, ארוחה, בידור והעשרה, שהם התוכן הנדרש לכל אירוע עסקי מוצלח.

שיהיה בהצלחה!